Bank Islam Pencuri

Bank Islam Pencuri

Bank Islam Pencuri


Kalau tanya aku, aku tak rasa bank islam nih betul betul bank islam. Bank ini lebih teruk dari kafir laknat. 

Ada 3 kes kecurian dari pengalaman aku :

1. Buku bank aku, mak dan adik kena curi oleh pegawai bank sendiri. Mak aku nak keluarkan duit dari bank PKNS Shah Alam. Bawak 3 buku bank. Pegawai bank tu nama Mahathir (nama sebenar) kata duit tak ada dalam bank (Niat dia memang nak curi duit dalam buku bank tu). Dia suruh tinggalkan buku bank untuk serahkan ke bank negara. Dia suruh datang balik selepas 1 minggu. Selepas 1 minggu mak aku pergi bank nak jumpa Mahathir nih. Orang dalam tu kata dia dah berhenti. Buku hilang duit pun hilang pencuri tu pun hilang. Best gile jadi pencuri tak ada siapa yang peduli.


2. Aku bukak akaun untuk zakat. Kena deposit RM 50. Selepas 1 tahun aku nak tutup akaun sebab tak lulus zakat. Aku tengok ada RM 10 je. Aku cakap mana yang lain? Pegawai bank kata cas RM 20 setiap 6 bulan. Jadi RM 40 setahun diorang curi duit rakyat. Gile. Duit zakat pun nak curi jugak ke? 

3. Makcik umi nenek jiran sebelah rumah aku dia kata nak keluarkan duit RM 1,000 sahaja. Selepas balik rumah, saja nak tengok buku bank. Dia tengok RM 1,000 lagi dah hilang. Pegawai bank tu sendiri jadi pencuri. Makcik tu pergi balik bank semua tak mengaku. 

Kitorang dah sedaya upaya untuk dapatkan balik duit tu. Setakat ini semua buat bodo je. Pihak berkuasa takut dengan penjenayah. Sayang. 

Yang aku pelik setiap kali aku tanya beberapa orang kawan pasal bank islam mencuri duit orang mesti ada sorang yang pernah ada pengalaman kena curi dari bank islam. 

Ada lagi cerita dari 2, 3 orang kawan aku, sepupu dan jiran. Aku dah tak ingat cerita tu. Aku hanya cerita apa yang aku ingat. 

Aku ada 7 akaun bank. Semua bank tak pernah ada masalah langsung dengan kecurian. Tapi bank islam konfirm ada  banyak kes curi.

Aku 100% tak galakkan langsung korang bukak akaun bank islam nih. Terlalu banyak penjenayah dalam tu. Pegawai bank islam sendiri adalah pencuri. 

Kalau korang ada bank ini tolong tutup terus SEKARANG. Simpan ke bank lain. Satu hari nanti korang tetap akan kena. Lagi teruk tak ada siapa yang peduli. 

PERINGATAN : Kalau korang ada yang masih setia dengan bank penjenayah ini aku cadangkan buat LIVE video Youtube atau LIVE video Facebook muka pegawai bank yang urus duit korang. Memang diorang takkan berani la mencuri. 

LIVE video ini adalah bukti dan saksi dalam mahkamah nanti. 

Aku rasa malu sebut nama bank islam. Tak ada rupa langsung islam tu. Buang nama islam tu. Tukar nama lain. Lebih baik tukar nama bank kafir.

Aku yang peduli, 
Nik Saiful Bahri


n

/

 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bawak Kereta ke Thailand Naik Feri Di Pengkalan Kubor Kelantan Ke Tak Bai 2019

Cara Masuk Duit Baru RM50 ke Cash Deposit Machine (CDM) Berkesan